U prethodnom tekstu pisalo smo o bezbedonosnim procedurama i pravilima za upravljanje viljuškarom:
Bezbedno upravljanje viljuškarom 1
U nastavku ovog teksta navešćemo koje su još neophodne aktivnosti koje je potrebno da vozač viljuškara preduzme u cilju svoje bezbednosti ali i ostalih učesnika u radnom okruženju:
8. Tovar mora biti obezbedjen - stabilan i siguran
Provera tovara preko nego što se krene je obavezna. Ne pomera se tovar koji nije siguran ili stabilan i vodi se računa o dozvoljenoj težini tereta. Vozač se mora uveriti da je tovar pravilno postavljen na obe viljuške. Da bi se obezbedila stabilnost viljuškara tovar se mora naginjati unazad a viljuške moraju biti nisko. Ako je potrebno koriste se dodatne sigurnosne mere – teret se učvršćuje užetom.
9. Obezbediti jasnu vidljivost
Prilikom kretanja vozila u rikverc neohodna je dobra vidljivost. Ako vidljivost nije dobra, ne treba nastavljati sa vožnjom. Ako je potrebno vozač može pozvati pomoć- nekog ko će mu asistirati i pomoći u navodjenju.
10. Viljuškarom se prevozi samo tovar
Vozač viljuškara ne sme dozvoliti da se još neko vozi u vozilu. Jedino ako postoji još jedno sedište i sigurnosti pojas može se voziti još jedna osoba. Ako osoba treba da se preveze mora se koristiti adekvatna platforma za prevoz i moraju se poštovati instrukcije.
11. Jarbolu se ne približavati
Nije dozvoljeno da neko stoji ili šeta ispod tovara ili oko viljuškara kada je tovar podignut. Ako teret slučajno padne može doći do povreda a možda i smrti. Ruke i stopala treba držati dalje od jarbola jer može doći do ozbiljnih povreda ako se jarbol spusti na njih.
12. Vožnja na rampi
Dok je vozilo na rampi ne vrši se utovar i istovar tovar.
13. Osigurati da viljuškar nije preopterećen tovarom
Vrh viljuške se ne sme koristiti kao poluga za podizanje težeg tovara. Tovar ne treba gurati vrhom viljuške. Potrebno je da radnik bude upoznat sa karakteristikama i kapacitetom viljuškara kao i bilo kog njegovog dela ili dodatka i da vodi računa da se taj kapacitet nepremaši. Preopterećenje teretom može dovesti do podizanja guma sa zemlje i do prevrtanja vozala.
Možda će vas interesovati i tekst:
Koje su mere zaštite pri izvođenju građevinskih radova?
14. Proveriti da li je tovar ravnomerno rasporedjen
Tek kada su obe viljuške pod tovarom može se podizati i pomerati. Tovar se ne sme podizati jednom viljuškom samo. Preporučuje se korišćenje paleti koje mogu iždržati težinu tereta i izbegavanje korišćenja oštećenih i deformisanih paleti.
15. Točenje goriva
Viljuškar se puni gorivom samo na specijalno predvidjenim mestima za to. Viljušar se mora isključiti pre točenja goriva. Takodje, otvoreni plamen nije dozvoljen u blizini točenja i samo točenje mora se obavljati u prostorijama sa dobrom ventilacijom.
16. Procedura nakon završetka rada
Vozač treba nakon završetka rada vozilo da parkira na obeleženom i propisanom parkingu. Nakon toga viljuške treba spustiti potpuno, povući ručnu kočnicu, isključiti vozilo i izvaditi ključeve. Uključen viljuškar se ne ostavlja bez nadzora.
Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan. Ako želite da saznate nešto više o našim Jungheinrich viljuškarima, detalje pogledajte na sledećem linku, a ukoliko ste zainteresovani da kupite ili iznajmite nešto od građevinske mehanizacije, pozovite nas i rado ćemo vam pomoći da nađete idealno rešenje za vaš projekat.
Komentari
Pročitaj više:
Bezbedno upravljanje viljuškarom 1
Povrede i nesreće na radu su česte. Neki poslovi su sami po sebi zahtevniji i postoji veći rizik ...
Važnost dizalica pri realizaciji visinskih poslova
Svaki posao koji zahteva korišćenje određenih mašina, predodređen je da se odradi u...
Mašine koje se koriste pri izgradnji stambenih zgrada
Master planovi Republike Srbije predviđaju razvoj infrastrukture u određenim regionima u državi. ...